tisdag 29 november 2011

Siden måleri - den 24 november - Hammarkullen.

Jag får börja med att tacka mina kollegor på Bredfjällsgatans förskola, för en trevlig kväll. Förutom att vi gick igenom och diskuterade uppgiften som vi hade att göra, så passade vi också på att måla på siden. Det var något nytt för oss alla.

Färgerna var starka och det blev effektfullt då färgen spred sig på sidenet.  Jag blev fascinerad av effekterna och att det inte behövde vara något föreställande, utan mönstret som blir/målas upp, tillsammans med de starka färgerna blev till en härlig samman sättning/komposition av rytm och rörelse.  
Jag tror att barnen skulle tycka att detta var ett roligt och annorlunda sätt att måla. Då tänker jag på det tunna siden tyget och den uttrycksfulla effekten av färgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar